Falsk marknadsföring från FP

Så Folkpartiet har beslutat att byta namn till ”Liberalerna”. Personligen anser jag det vara ett klart fall av falsk marknadsföring.

Om ni undrar varför jag anser det se den bloggpost jag skrev i frågan. De är inte bara inte klassiskt liberala /marknadsliberala, de är inte ens socialliberala.

Nog för att jag aldrig förstått mig på namnet ”Folkpartiet” men ”Liberalerna” är ännu mer vilseledande.

Det finns tyvärr bara ett liberalt parti i Sverige, och tyvärr är deras väljarstöd extremt lågt. Men det förändrar inte det faktum att de som nu kallar sig ”Liberalerna” inte är liberala.

One thought on “Falsk marknadsföring från FP

  1. Ping: Moderaterna skjuter sig själva i foten- 2 gånger | Marknadsliberalen

Kommentera

